Blog

DE CE E IMPORTANTA EXPERIENTA DIGITALA A ANGAJATILOR?

Angajatii unei companii putin mai mari nu mai ajung sa se cunoasca unii cu altii. Multi nu stau in acelasi birou, etaj sau cladire. Poate nu lucreza nici macar pe acelasi fus orar!

Ia exemplul angajatilor dintr-o sucursala bancara sau dintr-o farmacie a unei retele de farmacii. Universul lor se limiteaza la colegii din unitatea respectiva, la interactiunile cu seful de zona si poate cativa colegi de la sediu care mai ajung prin unitate.

Restul interactiunilor se realizeaza digital.

Fie ca e vorba de implementarea unei campanii de trade marketing, fie ca e vorba de respectarea securitatea muncii sau de insusirea unor abilitati mai bune de vanzare, interactiunile se fac preponderent digital. De asta, calitatea si productivitatea acestor angajati depinde intr-o buna masura de calitatea acestor interactiunilor digitale pe care le au cu restul companiei.

Evaluarea acestor interactiuni este facuta de multe ori dintr-o perspectiva gresita. Cei care fac asta de obicei sunt managerii sau analistii din diverse departamente centrale. Sunt ceea ce se numesc "knowledge workers", sunt angajati care au o abilitate foarte buna de a gestiona informatii digitale. In contrast, cei din front-line au nevoie de cu totul alte abilitati (abilitati profesionale, abilitati de interactionare cu clientii, etc), iar cele de gestiune a unor tipuri diverse de informatii nu sunt printre punctele lor forte (si nici nu ar trebui sa fie). Nevoile sunt esential diferite.

Din acest motiv, atunci cand e necesar ca un angajat din front-office sa interactioneze, fie cu alti membrii ai echipei sale sau cu serviciile centrale, eficienta acestor interactiuni e critica. Pentru ca daca dintr-o lipsa de informare, iti pui clientul pe drum de pomana sau nu il informezi rapid de o campanie care i s-ar potrivi, atunci pierzi bani (si, pe langa asta, si clienti, si angajati, in cele din urma).

Cum poti sa imbunatatesti aceste interactiuni? Uite cateva optiuni

1. Pe tot parcursul angajatului in cadrul companiei (angajare, integrare, dezvoltarea carierii sau terminarea relatiei de munca), experienta acestuia poate fi optimizata

2. Interactiunile profesionale cu colegii din echipa ta pot fi optimizate astfel incat, de exemplu, sa beneficiezi de experienta altor colegi sau sa fii motivat de rezultatele unuia dintre ei

3. Interactiunile cu departamentele de suport pot fi clar documentate, astfel incat sa afli rapid cum rezolvi o problema

S-a putea ca sa intreba careva cat de profitabila este imbunatatirea experientei digitale a angajatilor . E o intrebare de 1000 de puncte!

In conditiile in care toti managerii se plang ca nu isi gasesc oameni, o optiune buna este sa ii pastreze si sa ii eficientizeze pe angajatii existenti.

E o optiune atat de profitabila ca orice demers in aceasta directie isi scoate banii intr-un an sau mai putin (echivaleaza cu o dobanda de 100%). Si asta e putin mai bine decat la orice banca.

 

Daca vrei sa imbunatatesti experienta digitala a angajatilor tai, primul pas serios este sa o evaluezi profesional. Iar aici te pot ajuta eu. Fac asta de 15 ani si am lucrat cu companii de top in aceasta directie.

 

Cristian SALANTI

Digital Employee Experience Architect at ZEN-IT.ro

oferim solutii de calitate care ajuta companiile sa obtina performante mai bune prin comunicare interna si management organizational mai eficiente

Contact

  str. Alexandru Vlahuta, nr 6, ap 37, sect 3, 031023, Bucuresti

 (+4) 021.317.51.00

office @ zen-it.ro

Cod unic de inregistrare RO15872962

Numar de inregistrare la Registrul Comertului J40/14780/2003